定為四重奏是因為用了四種浸泡油作成的,而把它放在「experiment」這個分類,是因為第一次放在烤箱裡保溫。為什麼想放在烤箱呢?是怕每次加那薄薄的一層會容易失溫,但我家烤箱的對低溫又太高了,怎麼辦呢?後來有一次經過學校,看到一個養蜥蜴的保溫箱,它用一顆燈泡來保持溫度。我想到了,或許我也可以把烤箱的燈打開來保溫。

只是這皂有六層皂,花了三天照三餐打,廚房又要煮飯又要打皂,有人經過烤箱看到燈開著還會幫忙關燈...結果有一次我發現過冷了,再加熱時有點過熱,所以有一點果凍出現。為了簡化油的種類,這次我選了馬賽皂的配方,而且把棕櫚油換成乳油木果脂,為將到來的冬天多一點準備。

[Thought]
Turn on the light in oven like a terrarium tank to keep the soap warm.

[Soap]
This soap is considered as 6 layers soap and took me 3 days to finish it. There are 4 layers made from 4 different kinds of infused olive oil. That's why I call it Quartet. Keeping in oven with light on provided a good warm temperature. So I don't need to worry the thin layers might lost temperature.

Oil: Olive oil 72% (infused from St. John's Wart, Calendula, Woo-long tea and Shiconix) , Coconut oil, Shea Butter
Essential Oil: Tea tree oil
Additives: None


arrow
arrow
    全站熱搜

    soapworker 發表在 痞客邦 留言(37) 人氣()