close


同事給我的一堆母奶佔據我半個冷凍庫很久了。堆這麼久不是沒有原因的,因為對用低溫溶鹼的長期抗戰很是畏懼。怕溫度拿捏不對時,阿摸尼亞的臭味就飄出來。這回為了消化一下母奶,特地去複習小魔羯的牛奶皂的作法。忽然,看到一個關鍵:人家溶鹼是用橡皮刀,我以前都用筷子拉來拉去,曠日費時當然慢囉。
發現新大陸後,如法泡製一下,驚訝地發現溶鹼速度加快不少!而且不知道是不是氣溫比較低,整鍋在低溫下進行,顏色居然蠻白的,這大概是我最成功的四倍奶皂吧!而且更高興的是我再也不怕做奶皂了!忽然有一股想清光所有的奶的衝動...

[Thought]
Try to clean up the breast milk that occupied in my half of freezer for a long time.

[Soap]
Before, I didn't like to make four fold milk soap. It takes time to dilute lye in low temperature. After I refer to an expert, I figured out that I should use spatula instead of stick! This finding helps me to speed it up. And maybe the air temperature is lower in Autumn, the soap was under low temperature to mix. It makes this soap light color. I really like it.

arrow
arrow
    全站熱搜

    soapworker 發表在 痞客邦 留言(37) 人氣()